Możliwości TaskCentre w integracji IAI-Shop z ERP

Możliwości BPA Platform/TaskCentre w integracji IAI-Shop z ERP

W tym artykule chciałbym zapoznać Was, drodzy czytelnicy, z możliwościami jakie oferuje BPA Platform/TaskCentre w integracji IAI-Shop z ERP. Będą to opisy względnie techniczne, raczej chciałbym zaznajomić osoby biznesowe z możliwością przeprowadzenia bezbolesnego i zakończonego sukcesem projektu automatyki wymiany danych.

Wszelkie szczegóły techniczne możemy omówić już osobiście lub przez Partnerów.

Tytułem wstępu

IAI-Shop jest polskim, zdecydowanie dojrzałym rozwiązaniem eCommerce. Pomimo, że posiada w swojej ofercie mechanizm integracyjny Bridge, warto zapoznać się z możliwościami integracji we własnym zakresie.

Powodów może być kilka. Rozwiązanie do automatyzacji wymiany danych z eCommerce, niezależne od Dostawcy sklepu internetowego, daje pełną niezależność w zakresie budowania scenariuszy wymiany danych i dostosowania pod swoje potrzeby bez dużych kosztów. Również wszelkie zmiany zarówno w samym procesie wymiany danych jak i możliwość zmiany platformy sklepowej będzie najmniej bolesna.

Nie mniej, z mojego punktu widzenia, jako technika, API IAI-Shop bardzo sprawnie integruje się przy wykorzystaniu BPA Platform/TaskCentre. Jest wyraźnie i szczegółowo udokumentowane, a wciągnięcie metod z SOAP jest przyjemnie proste. (Prostsze jest tylko w tym obszarze Magento).

Pobieranie zamówień

Zacznę od końca, ale gdy rozmawiam z Klientami, to obiekt zamówienie jest najczęściej wymieniany na początku rozmowy.

Krok 1 = Skąd te dane wziąć?

Aby pobrać zamówienia z IAI-Shop do ERP, musimy najpierw zdefiniować bramkę, z której pobierzemy dane. Bramka API-GetOrders jest tym punktem, za pomocą którego pobierzemy informacje o zamówieniach, znajdujących się w panelu administracyjnym IAI-Shop.

Do ustalenia połączenia z bramką GetOrders możemy wykorzystać narzędzie BPA Platform/TaskCentre, Web Service Connector.

integracja iai-shop

Służy ono do jednorazowego definiowania źródeł usług internetowych, np. API SOAP, REST, WCF, etc.

integracja iai-shop

Zdefiniowaną metodę getOrders, będziemy mogli wywoływać bramkę GetOrders sklepu na IAI-Shop, i pobierać dane o zamówieniach.

integracja iai-shop

Potrzebny będzie login i hasło, które zdefiniujemy jako zmienne w BPA Platform/TaskCentre, aby odwoływać się do nich w razie potrzeby.

integracja iai-shop

Dodatkowo musimy przygotować funkcję haszującą nasze hasło w określony sposób oraz tak aby wykonywała się co 12 godzin. Może wyglądać np. tak:

integracja iai-shop

Krok 2 = Tworzymy proces pobierania zamówień

Aby zaprezentować dokładnie logikę pobierania zamówień z IAI-Shop przy pomocy BPA Platform/TaskCentre, posłużę się przykładem biznesowym.

Chcę pobierać nowe zamówienia co 10 minut. Chcę, aby pobierane były zamówienia wyłącznie z magazynu M1. Oraz chcę, aby pobierane były zamówienia o statusie realizowane. Mam 1000 – 1200 zamówień dziennie.

Gdy zostaną zamówienia pobrane chcę, aby status się zmienił na gotowe do wysłania, a gdy zostanie spakowane i przekazane kurierowi status ma zmienić się na wysłane.

A więc do dzieła.

Potrzebuję narzędzie Schedule, aby ustalić interwał czasowy odpytywania IAI-Shop na co 10 minut.

integracja iai-shop

Następnie podłączę się do Bramki API-GetOrders IAI-Shop, za pomocą narzędzia Web Service Connector. Widać zdefiniowany wcześniej Web Service oraz metodę.

integracja iai-shop

Wypełnię teraz pola związane z autoryzacją: login i hasło [1]. Oraz atrybuty:

  • status na realizowane [2]
  • z uwagi na to, że dziennie mam 1000-1200 zamówień, a serwis IAI-Shop zwraca nam jednorazowo 100 zamówień, muszę określić zmienną dla result_page tak, aby odpytać serwis do końca [3]
  • określam magazyn na M1 [4]

Poniżej widać poszczególne atrybuty, które wypełniłem. Poszczególne atrybuty mam dostępne wprost z zdefiniowanej wcześniej metody getOrders.

integracja iai-shop

Aby odpytać w jednym uruchomieniu procesu Bramkę API-GetOrders IAI-Shop, wykorzystam zmienną petla do sprawdzenia czy Bramka po pobraniu 100 zamówień, poda mi kolejne do 100 zamówień. Jeżeli odpowiedź z serwisu jest pusta, zakończę działanie procesu odpytywania, jeżeli otrzymuję dane to warunek pozwala na dalsze przetwarzanie w pętli.

Poniżej przykład pełnego procesu pobierania zamówień z IAI-Shop, który zawiera omawiane wyżej elementy.

integracja iai-shop

Za warunkowanie czy pobierać kolejne 100 zamówień, czy już nie ma co pobrać odpowiedzialne jest narzędzie Decision. Pozwala ono na określenie warunków dla zmiennej petla, które będą odpowiednio kierowały wykonaniem procesu.

integracja iai-shop

Każdorazowo również w pętli wykonuję przekazanie danych zamówień do ERP.

integracja iai-shop

Z w kolejnym kroku potwierdzam przez Bramkę API IAI-Shop, że pobrałem zamówienie poprawnie, zmieniając flagę API na zarejestrowane przez API.

integracja iai-shop

Proces zatrzyma się na Decision w momencie, gdy zmienna petla będzie pusta. Co dalej?

integracja iai-shop

W momencie zakończenia pobierania i przetwarzania zamówień do ERP, BPA Platform/TaskCentre przygotowuje raport = listę  pobranych i przetworzonych zamówień i wysyła go mailem na wskazany adres.

Podsumowanie

Jak widzisz wcale to nie tak skomplikowane. Główna przewaga metody, którą opisałem jest taka, że wszystkie elementy tworzysz i łączysz metodą graficzną przeciągnij-i-upuść.

Zapewne już widzisz w wyobraźni jak łatwo możesz podpiąć kolejne sklepy, konta allegro, amazon, ebay…

Zapraszam do kontaktu: sprzedaz@orbis-software.pl.

Leave a Comment