Po uruchomieniu sklepu internetowego, czasami możesz stwierdzić, że jego posiadanie jest zarówno błogosławieństwem i przekleństwem jednocześnie.
Chociaż Twój sklep wygląda bardzo atrakcyjnie i zaczyna przyciągać coraz więcej Klientów = zwiększa Twoją sprzedaż, pojawia się cały szereg nowych wyzwań.
Jednym z nich, na początku najważniejszym, jest proporcjonalne zwiększanie się kosztów operacyjnych do rosnącej liczby zamówień. Dzieje się to w momencie, gdy koszyk Twojego Klienta nie jest zintegrowany z posiadanym przez Ciebie oprogramowaniem sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub systemem ERP.
Wyzwanie #1: Zachowuję tą samą długość czasu, na opracowanie i realizację zamówień, niezależnie od ich dziennej liczby.
Jeżeli przetwarzasz codziennie tylko garstkę zamówień (do 10), to połączenie Twojego systemu do fakturowania ze sklepem internetowym może nie być tak krytyczne.
Ale jeżeli liczba zamówień i ich wielkość rośnie, ilość czasu jaką potrzebujesz do przeniesienia zamówień ze sklepu internetowego do Twojego ERP, poprzez ręczne wprowadzanie wszystkich danych, kontrahentów, listy produktów może sparaliżować Twoją firmę.
Taki stan rzeczy, odbije się znacząco na jakości dostawy = opóźnienia są odbierane często przez Klientów jako brak jakości.
Wyzwanie #2: Utrzymuję koszty na tym samym poziomie, pomimo że liczba zamówień wzrasta z tygodnia na tydzień.
Jeśli miałbym określić, która korzyść z wdrożenia przez nas integracji = połączenia sklepu internetowego z dowolnym systemem ERP jest wymieniana najczęściej przez naszych Klientów, to jest to oszczędność kosztów pracy.
To głównie dlatego, że niezależnie od liczby zamówień, które dziennie pojawią się u Ciebie, automatycznie przekazujemy je natychmiast do realizacji. Nasi Klienci nie muszą wprowadzać ponownie, ręczne duplikatów danych do systemu sprzedażowo-magazynowego, księgowego czy ERP. Mam na myśli przeklepywanie zamówień, danych Kontrahentów, czy informacji o produktach i ich nowych cenach.
Tradycyjne podejście pokazuje, że jeżeli rośnie liczba zamówień, to aby je opracować i zrealizować w odpowiednim czasie, potrzebujesz coraz więcej ludzi, więcej podwójnego wprowadzania danych. Więcej środków na utrzymanie jakości dostawy = wzrost kosztów operacyjnych, które mogą poważnie zmniejszać zysk, i w sumie na koniec dnia nie masz żadnych korzyści ze zwiększonej liczby zamówień, a zwiększające się przychody ze sprzedaży internetowej konsumują koszty obsługi Klienta.
Po prostu, pracujesz ciężej dla sprzedaży online, przeznaczasz coraz więcej czasu na realizację zamówień, a to finalnie w końcu jest mniej opłacalne ze względu na koszty ich przetworzenia. Nie ma to sensu w żadnym przypadku, zarówno gdy jest to jedyne Twoje źródło utrzymania, jak i dodatkowy przychód.
Wyzwanie #3: Chcę zminimalizować ryzyko wystąpienia błędów. Błędy kosztują.
Z tych samych powodów, co wyzwania #1 i #2 opisane powyżej, większość firm odkrywa, po czasie, że kosztowne błędy mogą znacznie wzrosnąć, gdy ich sklep internetowy i system sprzedażowo-magazynowy, księgowy lub ERP nie są połączone.
Spójrzmy prawdzie w oczy … Duplikowanie danych jest żmudnym procesem, który buduje rutynę. To co powtarzalne i nudne, generuje najwięcej błędów. Kiedy ludzie ponownie ręcznie wpisują setki lub nawet tysiące zamówień internetowych w systemie ERP, to naprawdę łatwo stracić koncentrację. Stąd już tylko krok do błędnego przeniesienia zamówienia, wprowadzenia złej ilości, nie tego towaru, złego adresu wysyłki, a nawet skasowania stosu zamówień całkowicie.
Wszystko, to może prowadzić do spadku jakości dostawy, a tym samym satysfakcji klienta. A przecież naszym celem jest zarabiać.
Wyzwanie #4: Skutecznie kontroluję koszty zapasów i realizacji dostaw.
Po przeprowadzeniu integracji sklepu internetowego z systemem sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub ERP, większość firm koncentruje się na zwiększeniu efektywności, zmniejszeniu kosztów operacyjnych oraz eliminowaniu błędów. Tak o to chodziło.
Ale często pomijane są dodatkowe, wymierne korzyści, które niesie integracja sklepu internetowego z oprogramowaniem sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub ERP. Jest to automatyczna, natychmiastowa synchronizacja danych pomiędzy sklepem internetowym a systemem ERP, szczególnie w obszarze stanów magazynowych. Oznacza to, że jeśli zamówienie zostanie złożone w trybie online, asortyment po stronie systemu sprzedażowo-magazynowego, księgowego, ERP lub systemu inwentaryzacji zostanie automatycznie zaktualizowany i zmniejszany. Analogicznie w momencie dostawy towaru, gdy asortyment wejdzie na magazyn, zostanie automatycznie zsynchronizowana informacja o ilości stanów magazynowych po stronie sklepu internetowego.
To samo odnosi się do informacji o Klientach i innych danych. Na przykład, jeśli nasz Klient doda lub zmieni adres wysyłki, zaktualizowane, nowe dane zostaną automatycznie zsynchronizowane zarówno online jak i w systemie sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub ERP.
Natychmiastowe korzyści, wynikające z połączenia sklepu internetowego z systemem ERP
Dzięki integracji Twojego sklepu internetowego z Twoim oprogramowaniem sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub ERP, natychmiast możesz podjąć wszystkie z opisanych powyżej 4 kosztownych wyzwań. Dodatkowo Twój sklep internetowy może skutecznie budować przewagę strategiczną i stać się zyskowny – zamiast hamować zasoby firmy.
W momencie wdrożenia integracji Twojego sklepu internetowego z Twoim oprogramowaniem sprzedażowo-magazynowym, księgowym lub ERP, zamówienia złożone w Twoim sklepie internetowym są automatycznie przekazywane do systemu sprzedażowo-magazynowego, księgowego lub ERP w czasie rzeczywistym, bez udziału człowieka. Bez produkowania duplikatów danych, ponownego wprowadzania danych. Niezależnie od tego, czy dziennie masz 10 lub 10 000 zamówień, to za każdym razem tak samo szybko, skutecznie i spójnie je zrealizujesz w sposób całkowicie wolny od błędów.
Aby wykorzystać technologię integracji BPA Platform/TaskCentre, nie potrzebujesz trudnego, złożonego programowania, ani umiejętności technicznych. Mamy gotowe scenariusze integracji dla różnych sklepów internetowych. Ponadto rozwiązanie posiada ponad 50 gotowych narzędzi, które w sposób przeciągnij-i-upuść, układane graficznie, mogą w każdym momencie dopasować Twoje dodatkowe wymagania w nowych obszarach integracji z e-commerce.
Obecnie mamy prawie trzykrotnie większą liczbę zamówień internetowych niż w tradycyjnym kanale sprzedaży i nie ma mowy, byśmy byli w stanie utrzymać się bez BPA Platform/TaskCentre.
Piękno BPA Platform/TaskCentre polega na tym, że nie tylko możesz wykorzystać gotowe narzędzie i gotowe scenariusze integracji Twojego sklepu internetowego z dowolnym systemem ERP. Również możesz zaprojektować integracje dostosowane do konkretnych Twoich potrzeb, a także możesz wykorzystać BPA Platform/TaskCentre w innych obszarach Twojej firmy, gdzie również możesz łatwo wyeliminować powtarzalne czynności i uwolnić czas (min. funkcje, takie jak automatyzacja przepływu pracy oraz alerty biznesowe).
Podsumowanie: Czas działać !!!
Oczywiście można wiele powtarzalnych procesów w firmie realizować nadal ręcznie. Tylko czy nie lepiej mieć więcej czasu i pieniędzy, by ten wolny czas wykorzystać na realizację własnych marzeń?