Dlaczego firmy szukają integracji?
Wiele małych i średnich przedsiębiorstw (SME), posiada zaawansowane systemy i aplikacje, umożliwiające przetwarzanie i przechowywanie informacji oraz danych transakcyjnych, w ramach całego swojego ekosystemu działalności biznesowej. Niezależne systemy i aplikacje osiągają dokładnie to czego się od nich oczekuje.
Jedynym minusem jest to, że działają one w odosobnieniu.
Typowe przyczyny integracji | Korzyści z integracji |
---|---|
Fuzje i przejęcia spółek | Umożliwienie różnym systemom i aplikacjom „rozmawiać” ze sobą wzajemnie, aby pomóc wyrównać wydajność i wspierać przyszłe strategie zarządzania przedsiębiorstwem |
Egzekwowanie wewnętrznych procedur zgodności w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 24/7 egzekwowanie zasad i procedur biznesowych, w celu zmniejszenia ekspozycji na ryzyko |
Konieczność wyeliminowania krzyżowej administracji danymi | Wyeliminowanie podatnych na błędy, powtarzających się, tym samym kosztownych, zadań |
Wysokie koszty operacyjne | Usprawnienie procesów biznesowych, w celu zwiększenia wydajności, wyeliminowania błędów i usunięcia wąskich gardeł procesów operacyjnych |
Poprawa widoczności krytycznych informacji biznesowych | Widoczność danych i aktualizacja ustawienia konkretnych reguł biznesowych w czasie rzeczywistym, w celu poprawy czasu podejmowania decyzji |
Skuteczne i wydajne, w kosztach i czasie, łącznie oprogramowania biznesowego w jedno środowisko, w którym jest ono wyposażone w dodatkowe funkcje do integracji i synchronizacji swoich różnych zestawów informacji, gwarantuje, że każda z platform systemowych jest wykorzystywana do maksimum możliwości.
Takie podejście do usprawnienia procesów biznesowych, to ewidentne zwiększenie wydajności całej firmy.
Integracja SAP Business One z innymi systemami = to może być jednak łatwe!
SAP Business One został zaprojektowany w celu zapewnienia elastycznego i łatwego w użyciu środowiska, z wyraźnymi możliwościami dla integracji z oprogramowaniem firm trzecich.
Ta doskonale zaprojektowana platforma, daje BPA Platform/TaskCentre dla SAP Business One możliwość zaoferowania wdrożenia integracji i synchronizacji danych bez potrzeby programowania, z praktycznie każdym systemem informatycznym i różnorodnymi źródłami danych, online lub on-premise.
Integracja SAP Busienss One, przykładowe zastosowania:
• integracja SAP Business One ze sklepem internetowym lub platformą internetową B2B, w zakresie pełnej automatyzacji przekazywania danych o: sprzedaży, stanach magazynowych, produktach, statusach płatności i Kontrahentach
• powiadomienia w czasie rzeczywistym wraz z automatyką przekazywania dokumentów np. Wyślij powiadomienie w czasie rzeczywistym do partnerów zewnętrznych, poprzez wiadomość e-maili z załącznikami (PDF, MS Word, MS Excel itp) lub w wiadomości tekstowej SMS
• sprawny i szybki obieg informacji (WorkFlow) np. zatwierdzenie rabatów dodatkowych lub wielopoziomowa autoryzacja zamówienia do dostawcy, bez konieczności logowania się do systemu transakcyjnego
Typowe scenariusze związane z transakcjami między systemami
Istnieje wiele scenariuszy integracji, które można skonfigurować za pomocą automatycznego przepływu informacji gospodarczej między jednym a drugim systemem ERP.
Przykładowo, możemy wyszczególnić następujące warianty:
#1 Automatyczna realizacja transakcji między obszarami sprzedaży i dostaw towarów i produktów, np. integracja SAP Business One z platformą e-commerce (Magento, PrestaShop, Shopify, Bigcommerce, X-Cart, WellCommerce, SellSmart, shoper.pl, IAI shop, eBay, Amazon Marketplace, Allegro,…)
Typowe wymagania integracyjne SAP Business One z rozwiązaniami e-commerce:
- automatyczne wstawianie zamówienia sprzedaży do systemu SAP Business One
- zautomatyzowanie przekazywanie statusów zamówień, poziomu zapasów, opisów produktów / obrazków, między systemem ERP a rozwiązaniem e-commerce
- automatyczna synchronizacja informacji o klientach pomiędzy platformą e-commerce a rozwiązaniem CRM
- umieszczenie w czasie rzeczywistym zlecenia z wybranej firmy kurierskiej (Parcelforce, DPD, Interlink Express, FedEx, UPS, siódemka, DHL, GLS, K-EX, InPost, Poczta Polska, …)
Bezproblemowa integracja SAP Business One z e-commerce:
- wyeliminuje powtarzające się wprowadzanie danych i wynikające z rutyny błędy ludzkie
- znacznie skróci czas realizacji zamówień
- wpłynie znacząco na poprawę zadowolenia klientów, co zwiększy prawdopodobieństwo powtórnej sprzedaży
- zaoszczędzi koszty operacyjne, w obszarze zatrudnienia w okresach wzmożonego ruchu sprzedaży (rekrutacja pracowników tymczasowych w okresach sezonowych)
#2 Sprawna synchronizacja danych podstawowych, np. Sprzedaż i marketing (WWW formularze rejestracyjne, MailChimp, dotmailer, CommuniGator, HubSpot, SurveyGizmo, …)
Najczęściej spotykane wymagania integracyjne w obszarze sprzedaży i marketingu, to:
- automatyzacja przechwytywania i bezpośredniego importowania leadów (potencjalna szansa sprzedaży) ze strony internetowej do systemów biznesowych
- automatyzacja dystrybucji leadów bezpośrednio do zespołu sprzedaży lub bezpośrednio do odpowiedzialnych Handlowców
- synchronizacja i aktualizacja list marketingowych i wypisanych (unsubscribes) między rozwiązaniami e-mail marketingu i CRM
- zautomatyzowanie tworzenia i dystrybucji aktualnych raportów z aktywnych kampanii marketingowych
- zautomatyzowanie aktualizacji systemów biznesowych w informacje z aktualnych wyników i statystyk prowadzonych kampanii marketingowych
- automatyczne tworzenie kolejnych aktywności w kontakcie z Klientem potencjalnym
- zautomatyzowanie tworzenia i dystrybucji informacji podczas prowadzenia kampanii marketingowej poprzez e-mail, w oparciu o reguły biznesowe np. podczas składania zamówienia przez Klienta
Bezproblemowa synchronizacja danych podstawowych, to:
- wyeliminowanie czasochłonnego i powtarzalnego wprowadzania danych po stronie działów sprzedaży i marketingu
- usunięcie powtarzalnych procedur raportowania
- poprawa wydajności w pracy działów sprzedaży i marketingu
- uszczelni i zminimalizuje utraconą sprzedaż na początku procesu sprzedaży, szczególnie uchroni przed selektywnym ustalaniem aktywności w obsłudze leadów ze strony internetowej
- zapewni dokładniejsze przetwarzanie leadów sprzedaży z zachowaniem i egzekwowaniem standardów obsługi Klienta
#3 Codzienne utrzymanie kluczowych danych finansowych oraz zapewnienie wykonalności procedur kontroli w rachunkowości, np. (creditsafe, VIES, Companies House, Control Control Software, …)
Wspólne wymogi integracji rachunkowości i finansów:
- automatyzacja procesu kontroli kredytowej i automatyzacja raportowania
- automatyzacja firma raportu kredytowego (creditsafe)
- automatyzacja obiegu informacji do zatwierdzenia limitu kredytowego Partnerów Biznesowych
- automatyzacja procesów zamknięcia rozliczeń
- automatyczne sprawdzenie numeru VAT (VIES, CEIDG, API do informacji gospodarczej)
- automatyczne pobieranie danych z wywiadowni gospodarczych (np. Companies House)
- automatyzacja dystrybucji raportów zarządczych
Skuteczna automatyzacja procesów zarządzania finansami, będzie:
- minimalizować ryzyko handlu z firmami, które są niestabilne finansowo
- zapewni 100% dokładność audytu
- pełna widoczność informacji finansowych
Integracja SAP Business One. Jak łatwo jest ją wdrożyć?
Od 16 lat uwalniamy Klientów od powtarzalnych, rutynowych i kosztownych czynności. Dostarczamy platformę BPA Platform/TaskCentre dla SAP Business One, z zestawem ponad 50 gotowych narzędzi, przy pomocy których możesz skonfigurować połączenie i wymianę danych z praktycznie każdym systemem informatycznym lub źródłem danych. Projektowanie procesów przepływu danych odbywa się za pomocą graficznego edytora przeciągnij-i-upuść. I robisz to wszystko bez programowania.
BPA Platform/TaskCentre dla SAP Business One zawiera w komplecie dodatkowe, gotowe narzędzia dla SAP Business One (SAP Business One Integration Tools):
- SAP Business One Connector Tool,
- SAP Business One Event Tool,
- SAP Business One XML to Recordset Tool,
- SAP Business One Event Agent,
- SAP Business One Connector Web Service,
Narzędzia BPA Platform/TaskCentre dla SAP Business One są na bieżąco rozwijane i aktualizowane w nowe funkcjonalności. Odbywa się to przy bezpośredniej współpracy z Partnerami SAP w Polsce i zagranicą oraz kompetencjom w naszej organizacji.
Dzięki BPA Platform/TaskCentre dla SAP Business One jesteś w stanie szybko wyeliminować powtarzalne czynności w firmie, tym samym kosztowne błędy, wynikające z rutyny. Usprawniając działanie Twojej organizacji, zyskujesz czas na realizację innowacyjnych pomysłów biznesowych, które pomnożą Twój zysk.