Integracja ebay. Jak zwiększać sprzedaż e-commerce - przy ograniczaniu kosztów

Integracja ebay. Jak zwiększać sprzedaż e-commerce, przy ograniczaniu kosztów?

Wielu sprzedawców używa eBay jako platformy do zarabiania w kanale e-commerce. eBay jest głównie używany przez osoby indywidualne sprzedające bezpośrednio dla konsumentów (C2C, ang. consumer-to-consumer). Obecnie firmy z branży detalicznej szukają sposobów, aby maksymalizować wzrost sprzedaży, poprzez rozprzestrzenianie produktów za pomocą wielu środowisk e-commerce. Jest to obszar, w którym eBay staje się coraz bardziej popularny dla szerokiej gamy firm, specjalizujących się w sprzedaży detalicznej.

Na ogół, odwiedzający serwis eBay, często szukają ofert, których nie są w stanie uzyskać, w tradycyjnym sklepie. Szukają produktów w niższych cenach. To skłoniło sprzedawców do otwierania sklepu na platformie eBay, aby przyciągnąć nowych Klientów, szczególnie ofertą wyprzedaży czy produktami z końcówki serii lub końca sezonu. Dodatkowo niższy finalnie koszt prowadzenia sklepu e-commerce, daje szerokie możliwości budowania atrakcyjnej oferty i niższych cen produktów w sezonie.

Sprzedaż za pośrednictwem platformy eBay, zapewnienia idealną okazję do przyciągnięcia różnych klientów, również tych, którzy odwiedzają sklepy „z cegły i zaprawy”. Dostęp do informacji o sprzedaży w e-commerce w odniesieniu do istniejącej bazy klientów, sprawia, że sprzedaż za pośrednictwem eBay to opłacalny atut dla wielu specjalistów detalicznych.

Jednak wprowadzenie zupełnie nowego kanału sprzedaży takiego jak eBay, niesie nowe wyzwania, szczególnie w obszarze optymalnego zaprojektowania procesów biznesowych i struktury kosztów.

Jak zatem firmy z branży handlowej mogą uzyskać zamierzony efekt w postaci znacznej przewagi przychodu nad kosztami?

Nowe wyzwania. Sprzedaż tradycyjna i eBay.

Alternatywny sposób prezentacji i dostarczania produktów, dla nowych i dotychczasowych Klientów, przynosi nowe strategie wzrostu sprzedaży, nowe wyzwania organizacyjne i wzrost kosztów operacyjnych.

Rozgałęziający się sposób dostawy produktów, zwiększa presję kosztową i organizacyjną w firmie, po stronie administracji i magazynowania. Zmiany w poziomach zapasów, rosnąca liczba zamówień, przyrastająca liczba danych Kontrahentów, muszą być przetwarzane. Rosnąca oferta produktowa musi być aktualizowana. Zwrotnie, opinie Klientów powinny być monitorowane.

Tak sprawne i poukładane działanie wymaga czasu. Poza tym nadal, o ile nie bardziej, jest podatne na błędy i niepotrzebne koszty. W konsekwencji, wzrost przychodów, które zostały osiągnięte poprzez sprzedaż na eBay, nie wygląda już tak atrakcyjnie.

Aby poprawić rentowność, posiadane przez firmę systemy biznesowe, aplikacje i realizowane w nich procesy muszą być poddane weryfikacji.

Lek na zdrowy wzrost. Integracja eBay.

Jednym z największych wyzwań, wobec którego stoją firmy handlowe nastawione za wzrost rentowności sprzedaży, jest możliwość połączenia posiadanych przez nie systemów biznesowych i aplikacji ze sobą tak, aby swobodnie się ze sobą komunikowały.

Integracja eBay z posiadanymi systemami biznesowymi w firmie, zapewnia eliminację powtarzanie realizowanych czynności administracyjnych, eliminację ryzyka błędów podczas wprowadzania wielokrotnego danych, poprawia jakość i wpływa na szybkość realizacji zamówień.

Wydaje się to oczywiste. Jednak nie jest to do końca tak łatwo uchwycić w codziennym natłoku zadań w firmie, gdzie przede wszystkim liczy się działanie, bo od tego zależy przychód.

Nim przeczytasz dalej, chciałbym zapoznać Cię z pojęciem Business Process Automation = automatyzacja procesów biznesowych. Definiuję ją tak: jest to eliminacja powtarzalnych, wielokrotnie wykonywanych tych samych czynności w ramach jednego działania, powodujących powstawanie błędów wynikających z rutyny.

Poniżej opiszę krótki przykład, który przybliży powyżej przedstawioną definicję. Firma sprzedaje przez eBay oraz posiada system sprzedażowo-magazynowy, w którym prowadzi dodatkowo sprzedaż detaliczną. Zamówienie, które pojawi się w eBay, pracownik przepisuje do systemu: dodaje kontrahenta (jeżeli jest nowy), i dodaje zamówienie. Następnie wystawia fakturę. Pakuje na magazynie. Zamawia kuriera, jeszcze raz wpisując dane kontrahenta do systemu operatora.

A może być tak: w momencie, gdy Klient kupi przez eBay produkt, zamówienie automatycznie pojawia się w systemie sprzedażowo-magazynowym, pracownik otrzymuje informację e-mail o nowym zamówieniu. Dane Klienta dodają się automatycznie. Jeżeli potwierdzi do realizacji, na magazynie wydrukuje się paragon oraz etykieta kuriera. Wystarczy spakować, nakleić i gotowe.

Opis powyżej prezentuje automatyzację procesów biznesowych.

Integracja eBay z systemami i aplikacjami biznesowymi, umożliwia organizacjom zautomatyzować proces obsługi Klienta na całej długości. To nie koniec integracja eBay może być dobrym wstępem do automatyzacji praktycznie dowolnej liczby procesów biznesowych; integracji ze sklepami internetowymi (Magento, shopify, PrastaShop, Shoper.pl, sellsmart,…), a także systemami biznesowymi takimi jak systemy księgowe lub systemy ERP / CRM.

Automatyczna synchronizacja informacji z różnych źródeł danych, umożliwia natychmiastowe korzyści handlowe, w postaci:

  • eliminacja wielokrotnego wprowadzania tych samych danych,
  • skrócenie czasu realizacji zamówienia,
  • zwiększenie wydajności przetwarzania większych wolumenów zamówień sprzedaży bez zwiększania poziomu zatrudnienia w firmie,
  • zmniejszenie kosztów operacyjnych,
  • zwiększenie przepływu krytycznych informacji biznesowych.

Integracja eBay. To nie koniec wyzwań.

Korzyści z integracji eBay z istniejącymi systemami i aplikacjami są wyraźne. Jednak sam proces integracji, to proces złożony i może przyprawić o stały ból głowy wielu specjalistów IT. Każdy z systemów biznesowych posiada podobny jednak inny układ danych. Projektowanie integracji może być czasochłonne i bardzo kosztowne, to niekończący się proces przy zmienności źródeł danych. Te kwestie można wyeliminować, poprzez wdrożenie rozwiązania, które nie wymaga programowania, ma gotowe narzędzia potrzebne do integracji, a projektowanie odbywa się graficznie, metodą przeciągnij-i-upuść.

Wyspecjalizowane, gotowe narzędzia i projektowanie integracji metodą przeciągnij-i-upuść, umożliwiają przedsiębiorstwom wdrażanie wymagań projektu szybko i efektywnie. Kosztowne, programowane indywidualnie rozwiązania, które uzależnia od programistów, usuwa na plan dalszy. A korzyści sa następujące:

  • zagwarantowana ochrona i dostępność uaktualnień,
  • zdecydowanie niższe koszty rozwoju, modyfikacji i zmian,
  • dostęp do rozszerzeń zastosowań podstawowych,
  • dopasowane narzędzia dla firm, które rosną i chcą szybko dostosować się do zmieniających się wymagań biznesowych.

Pojawienie się bez kodu automatyzacji procesów biznesowych i integracji oprogramowania, sprawia, że integracja eBay stała się opłacalna. Firmy handlowe, które widzą integrację systemów i aplikacji biznesowych jako wyzwanie, mają możliwość go osiągnięcia. To nigdy nie było łatwiejsze, aby systemy biznesowe rozmawiały ze sobą.

Integracja eBay za pomocą BPA Platform/TaskCentre.

Rozwiązanie BPA Platform/TaskCentre, to platforma składająca się z gotowych narzędzi, przy pomocy których konfigurujemy automatyczne procesy wymiany danych między Twoimi, dowolnymi systemami informatycznymi, za pomocą myszki (przeciągnij-i-upuść). Ponad 50 gotowych narzędzi, daje nam ten komfort, że robimy to szybko i bez linii kodu.

Głównym celem rozwiązań BPA Platform/TaskCentre, automatyzujących pracę w ponad 5000 firmach na całym świecie, jest eliminacja powtarzalnych, rutynowych czynności, które są najczęstszą przyczyną błędów ludzkich i wzrostu kosztów w przedsiębiorstwach. Podstawą do sukcesu z BPA Platform/TaskCentre jest nasze doświadczenie, budowane od 1997 roku, w ścisłej współpracy z Klientami i Partnerami.

Rozwiązania BPA Platform/TaskCentre należą do nielicznej grupy systemów, które działają 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku, realizując wytrwale zadane czynności w organizacjach.

Leave a Comment