3 ułatwienia w integracji rozwiązania ENOVA ze sklepem internetowym

3 ułatwienia w integracji rozwiązania ENOVA ze sklepem internetowym

Coraz częściej, gdy sprzedaż Twoich produktów rośnie na rynku tradycyjnym, zaczynasz dostrzegać potencjał w nowym modelu sprzedaży = w internecie. Sprzedaż w przestrzeni wirtualnej, daje nieograniczone możliwości i na pierwszy rzut oka wydaje się, że taki rodzaj sprzedaży charakteryzują niższe koszty: nie potrzeba powierzchni fizycznej, mniej zatrudnionych osób, mniejszy magazyn lub w ogóle brak potrzeby utrzymywania fizycznego magazynu. To pozory. Koszty prowadzenia sklepu internetowego są nie małe. Po prostu są przesunięte na inne obszary działalności firmy.

Można je natomiast widocznie obniżyć, a przede wszystkim: można mieć nad nimi kontrolę.

Generatory kosztów w sklepie internetowym

O ile powierzchni fizycznej nie potrzebujesz, to warto zainwestować w wygląd i funkcjonalność sklepu. Koszty te są uzasadnione i warte ponoszenia, przy intensywnej konkurencji na rynku.

Istnieją jednak obszary działalności w każdej firmie, które generują koszty niepotrzebnie albo na wyrost. Są to powtarzalne czynności, które musisz wykonać Ty lub najczęściej Twój pracownik. Przykładem takiej czynności jest obsługa zamówień składanych przez Twoich Klientów w Twoim sklepie internetowym. Aby je zrealizować musisz po odebraniu informacji, że jest, przepisać je do Twojego systemu ERP. Potem jeżeli towar jest na magazynie wystawić dokument: fakturę lub paragon, spakować towar i zamówić kuriera. I już.

Przy małej liczbie zamówień jest to proste. Gdy liczba zamówień rośnie, wzrasta też ilość czasu potrzebnego do realizacji zamówień i liczba pracowników, która te zamówienia przetworzy.

Oprócz powyżej opisanego przykładu istnieją jeszcze inne powody (4 powody link), które przemawiają za tym, aby wyeliminować powtarzalne czynności i osiągać wzrost przychodu mając nadal czas dla siebie.

Jakie ułatwienia zastosować, aby panować nad kosztami w sklepie internetowym?

Ułatwienie #1 Klient zamawia w sklepie internetowym, ja mam to zamówienie już w ENOVA. 🙂

Gdy Klient zamówi towar w Twoim sklepie internetowym, Ty od razu będziesz je miał w systemie ERP. Dodatkowo otrzymasz powiadomienie, że pojawiło się nowe zamówienie. Na tym nie koniec. W momencie, gdy masz towar na magazynie, powiadomimy odpowiedzialnego pracownika, aby przygotował paczkę, wystawimy za Ciebie fakturę lub paragon i zamówimy kuriera, z wydrukiem etykiety na drukarce włącznie.

Czego nie zrobię automatycznie za Ciebie, a musisz zrobić sam? Nakleić etykietę, dołączyć dokument i zakleić paczkę, no i dać ją kurierowi.

Ułatwienie #2 Mam aktualne stany magazynowe w sklepie internetowym. Bez dodatkowego klikania. 🙂

Aktualne stany magazynowe, to komfort. Gdy liczba produktów na stanie się nie zgadza, to jeszcze nie dramat. Ale gdy brakuje towaru, który właśnie kupił Klient, zaczyna się nerwówka, aby
zrealizować zamówienie na czas. Od tego zależy również przecież to czy Klient do nas wróci i będzie aktywnie kupował.

Wyobraź sobie, że zawsze masz aktualny stan magazynowy w sklepie internetowym i systemie ERP. W momencie, gdy Klient złoży zamówienie internetowe, towar jest na stanie, zostanie automatycznie zarezerwowany. W momencie, gdy zrobisz dostawę: przyjmiesz towar na magazyn w systemie ERP, będziesz już go miał we właściwej ilości w sklepie internetowym.

Czego nie zrobię za Ciebie? Jeżeli fizycznie czegoś brakuje na Twoim magazynie, musisz to sam poszukać.

Ułatwienie #3 Dodaję produkty w ENOVA, widzę je od razu w sklepie internetowym. 🙂

Nie wymaga czasu, aby dodać jeden nowy produkt. Ale gdy liczba produktów jest większa niż jeden, ilość czasu potrzebna na wprowadzenie ich w systemie ERP, a potem w sklepie internetowym jest przytłaczająca.

Wyobraź sobie, że wprowadzasz nowe produkty w jednym miejscu. Jeżeli wprowadzisz nowy produkt w systemie ERP, będziesz go miał od razu w sklepie internetowym. Z opisem krótkim, długim, zdjęciami i dowolnymi cechami, które możesz dodać w Twoim systemie, a będą odwzorowane po stronie sklepu internetowego.

Możesz wprowadzać nowy produkt w sklepie internetowym, a będziesz go miał automatycznie założony w systemie ERP.

Czego nie zrobię za Ciebie? Ładnych zdjęć Twojego produktu. Ale z Tym doskonale radzisz sobie sam.

Co potrzebujesz by te wszystkie ułatwienia mieć?

Wszystko co potrzebujesz to zautomatyzować powtarzalne, rutynowe czynności. My też szanujemy swój czas. Dlatego zaprojektowaliśmy rozwiązanie, w którym konfigurujemy automatyczne procesy wymiany danych między Twoim sklepem internetowym a Twoim systemem ERP, za pomocą myszki (przeciągnij-i-upuść). Ponad 50 gotowych narzędzi, daje nam ten komfort, że robimy to szybko i bez linii kodu.

To również komfort dla Ciebie. Bo w momencie, gdy chcesz coś zmienić: otwierasz nowe sklepy, nawiązujesz nowe kontakty biznesowe, wprowadzasz nowe oferty, Twój koszt na wstępie jest niższy. Wszystko co musimy zrobić to zmienić konfigurację, a nie musimy niczego przepisywać, ani przeprogramowywać. Poza tym, masz wszystko w jednym miejscu.

A możesz znacznie więcej…

Piękno BPA Platform/TaskCentre polega na tym, że nie tylko możesz wykorzystać gotowe narzędzie i gotowe scenariusze integracji Twojego sklepu internetowego z dowolnym systemem ERP. Również możesz zaprojektować integracje dostosowane do konkretnych Twoich potrzeb, a także możesz wykorzystać BPA Platform/TaskCentre w innych obszarach Twojej firmy, gdzie również możesz łatwo wyeliminować powtarzalne czynności i uwolnić czas (min. funkcje, takie jak automatyzacja przepływu pracy oraz alerty biznesowe).

Podsumowanie

Gdy Twój biznes wzrasta, ważne jest to, abyś miał czas dla siebie i mógł czerpać korzyści z budowanego zysku. Aby w ten sposób działać warto wyeliminować powtarzalne, rutynowe czynności i korzystać  z ułatwień.

Leave a Comment